donderdag 3 oktober 2013

Talk dirty to me (en misschien trouwen we wel)


Was me dat even verslikken in mijn vanillepuddinkje toen ik de nieuwe van Jason Derulo gisterenavond op de radio hoorde. Na het nogal expliciete 'Dirty Talk' heeft Mister 'Ik brul graag mijn eigen naam in elke song' maar liefst 5.693 stappen overgeslagen door zijn liefje plots ten huwelijk te vragen in  zijn gloednieuwe, (gigantisch melige) 'Marry Me'.

Sinds ik heb ontdekt dat fluiten geen zak helpt als je bang bent in het donker (Samson is een dikke leugenaar), besef ik dat je songteksten niet al te serieus mag nemen. Maar een vent met lipstick stamps on his passport die plots de romantische ziel gaat spelen met een geweldig huwelijksaanzoek... Nowp, ik zie het niet. Echt niet.

Het ligt ongetwijfeld volledig aan mezelf, maar zodra ik de woorden "Will you mary me?" uit de mond van Jason -Sixpack- Derulo hoorde vloeien, verplaatste ik mij even naar zijn grote dag, waar ik hem, oog in oog met liefje Jordin Sparks, vol overtuiging de volgende woorden hoorde uitspreken: "I, Jason Derulo (al zingend uiteraard), take you, Big Booty, to be my beloved wife". Zijn getuige kwam intussen een stapje dichter en neuriede zachtjes: "Your booty don't need explaining. All I really need to understand is: Will you talk dirty to me?" Hoe geloofwaardig kan een huwelijksceremonie eigenlijk nog worden?


Ondanks mijn bekrompen visie over het bijzondere liefdespad van Jason Derulo, ben ik hem stiekem ontzettend dankbaar. Als de overgang van dirty talk naar een huwelijksaanzoek zo snel gebeurt, zit ik immers perfect op schema. Ik weet niet hoe dat bij avontuurlijke, gigahitsige, supersexy  koppels zit, maar de pogingen tot een voorzichtig staaltje dirty talk monden bij mijn Kieke en ik vooral uit in eindeloze slappelachbuien. De kans dat hij de eerstkomende jaren op zijn knieën gaat, is volgens de wet van Derulo dus bijzonder klein. En maar goed ook. Welke jonge vrouw wil nu voor haar dertigste aangesproken worden met mevrouw?

Bovendien bevestigt Derulo mijn eerdere vermoeden dat dirty talk niet is weggelegd voor koppels die al jaren lief en leed delen, maar dat het eerder een vorm van entertainment is voor passionele minnaars en eeuwige flirters.  Of denk je dat het toeval is dat liefje Jordin Sparks wél de hoofdrol speelt in de 'Marry Me'-videoclip, terwijl ze in 'Talk Dirty' schaamteloos wordt vervangen door een horde overgeile, kontschuddende dames? Nein man! 

Uiteraard zullen er honderden avontuurlijke, gigahitsige, supersexy koppels klaarstaan om mij het tegendeel te bewijzen. Nou, ik geloof ze toch niet. Zelfbescherming noemen ze dat. En intussen blijven we onze dirty skills bijschaven. Voor je het weet, staat de grote drie er toch en voelen we die drang om in een witte jurk naar het altaar te stappen toch plots opborrelen. De eerste die het zal aandurven mij een mevrouw te noemen, mag zich nu al voorbereiden op een klap van mijn sjakos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten