vrijdag 14 juni 2013

Er zijn zo van die zaterdagen...

...waarop je 's morgens wakker wordt en je geen flauw idee hebt met welke activiteiten je de dag nu weer zal vullen. Sinds ik hier helemaal in mijn eentje in de gigantisch grote maar o'zo geweldige wereldstad Sydney zit, durft de frequentie van dergelijke dagen wel eens toe te nemen. 

Gelukkig kan je op zo'n momenten nog rekenen op de allerliefste Google-man. En zo besloot ik vorige zaterdag om mijn planning eens volledig te laten afhangen van wat het zoekresultaat 'Sydney Market' zou opleveren. Op basis daarvan trok ik richting Glebe waar blijkbaar elke zaterdag en zondag een vintagemarktje doorgaat. Bij mijn busoverstap aan het Sydney Central Station ontdekte ik echter een gigantisch grote, (voornamelijk Aziatische) binnenmarkt. Na wat geslenter en kleine aankoopjes, zette ik uiteindelijk koers verder richting Glebe. 

In tegenstelling tot de gebruikelijke flink opgetutte Aussies, liep ik daar een heel ander volkje tegen het lijf.  Zoals ik op een vintagemarktje wel had kunnen vermoeden, wandelde ik voor ik het goed en wel besefte tussen de allercoolste hipsters. Even later waande ik me weer even helemaal terug in Valencia dankzij een korte eetpauze in een typisch Spaanse chocoladebar. Aan churros heb ik me niet gewaagd, maar dat heerlijke stukje brownie dat je hieronder op de foto kan zien, ging heel vlotjes naar binnen. 

Om de dag kleurrijk af te ronden, ben ik nog even blijven hangen in the big city. Niet dat het er anders al niet ferm de moeite is, maar aangezien het Vivid lichtspektakel nog steeds aan de gang was, hing er net dat tikkeltje extra magie in de lucht. Voor wie er nog zou aan twijfelen: Sydney + Me = dikke liefde!

Chocolate Saturday = héérlijk

Vintage @ Glebe

Omdat we onszelf hier soms even aan moeten herinneren...

Vivid Sydney - Nou, je moet je stad ergens mee versieren...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten