maandag 24 december 2012

Have a merry, sugah sweet, presentlicious X-mas!


We hebben er als onderdanigen van het afgelopen schrikkeljaar een dagje langer dan anders op moeten wachten, maar de uren op de klok gaan nu toch eindelijk richting hét hoogtepunt van het jaar: KERSTMIS! 

Aangezien ik nog net katholiek genoeg ben (ik heb ooit in het kerkkoor gezeten), sta ik mezelf niet toe om op een dag als vandaag vers zeven uit de tien geboden te schenden (vlucht het stelen en bedriegen, alsook de achterklap en het liegen). Daarom zal ik maar onmiddellijk toegeven dat het niet de geboorte van Jezus is waarnaar ik op deze kerkelijke hoogdag met heel mijn hart verlang. 

En neen, ook de kerstkalkoen doet mijn hartje niet sneller slaan, net zo min als de honderdste heruitzending van Home Alone (op VTM dit jaar). Na lange, vermoeiende weken vol nieuwsgierigmakende medemensen, geniepige cadeautjeszoektochten en totaal nutteloze 'wat zou hier inzitten'-tastmomenten, verlang ik uiteraard naar niets zo hard als die fantastisch glinsterende cadeautjes die ik weldra vanonder onze kerstboom mag halen!

En ik sta er bijzonder goed voor dit jaar. Na de meest miserabele, beledigende, totally not funny kerstkaart die vandaag mijn mailbox binnenrolde (kan iemand alsjeblief aan mijn Kieke uitleggen dat kerstkaarten een positieve boodschap moeten bevatten?), kan het trouwens alleen maar beter worden.



In een poging het er iets beter vanaf te brengen dan mijn Kieke, wens ik jullie van harte A Merry, Sugah Sweet, Presentlicious X-mas! Dat elke kerstbal een beetje harder mag blinken dan zijn buur en elke minuut een beetje meer magie mag brengen. Laat de kalkoen smaken! En als je zoals ik niet zo'n grote vleesfan bent, prop je dan zó hard vol met hapjes en toastjes dat je pas tegen het dessert weer een plaatsje vrij hebt om de braspartij verder te zetten. 

Enjoy,

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten